Keresés ebben a blogban

2014. június 3., kedd

Twin Peaks cseresznyés pite

Gyerekkorom egyik tiltólistás sorozata volt a Twin Peaks. Aztán tavaly - több mint 20 év után - végre végig néztem az összes epizódot. Azóta érdekel minden olyan dolog, aminek köze van Twin Peaks-hez és Dale Cooper különleges ügynökhöz. :)


Hozzávalók

 a tésztához:

  • 150 g hideg vaj
  • 200 g liszt
  • 30 g porcukor
  • 1 tojás
  • 1/2 ek víz

a töltelékhez:

  • kb. 1-1,5 kg  cseresznye (vagy ízlés szerint több-kevesebb)
  • 85 g cukor
  • 1 nagyobb citrom reszelt héja és leve
  • kb 4 ek keményítő (figyelni kell, hogy kb. lekvár sűrűséget kapjunk)

a megkenéshez:

  • 1 tojás
  • 1 ek tej
  • 1 tk cukor


Elkészítés:

A kockázott vajat összemorzsoltam a liszttel és a porcukorral. Hozzáadtam a tojást és a vizet, és összedolgoztam. Folpackba csomagoltam, és 30 percre hűtőszekrénybe tettem.
A kimagozott cseresznyét felfőztem a cukorral és a citrom reszelt héjával. A citromlét simára kevertem az étkezési keményítővel, és hozzáadtam a cseresznyéhez. Egy-két percig kevergettem, amíg besűrűsödött.
A tésztát két részre osztottam - az egyik kicsit nagyobb lett, mint a másik. A nagyobb darab tésztát lisztezett deszkán kör alakúra nyújtottam, kb. 5 mm vastagságúra. A tortaformán kb. 27 cm átmérőjű, ebbe helyeztem a kinyújtott tésztát úgy, hogy a szélei kicsit felértek a forma szélére. A tésztára öntöttem a tölteléket. A tojást felvertem a tejjel, és megkentem a tészta széleit. Kinyújtottam a kisebb darab tésztát is. Ráhelyeztem a töltelékre, és összenyomkodtam a tésztaszéleket, a fölösleget levágtam. A tészta tetejét megkentem tojással, megszórtam cukorral, és villával megszurkáltam a tetejét. 180 fokra előmelegített sütőben 35-40 percig sütöttem.


Leila Lindholm receptje nyomán


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése